Wednesday, August 25

Berdoalah...

15 ramadhan pada hari ini....syukur aku msih diberi nikmat bernafas oleh Maha Pencipta...
Sedihnye melihat kesengsaraan hidup rakyat Palestin....sempena bulan Ramadhan yang pnuh berakah ini, aku minta kepada semua pembaca blog aku nie.....jom la kita berdoa.
Doakan lah kesejatheraan umat2 Islam di serata dunia ini. Semoga mereka tabah dan termasuk dlm golongan yang sabar. Sesungguhnya dugaan yg dtg adalah menguji tahap keimanan kita...
Doakan juga pemimpin2 Dunia termasuklah org2 Yahudi itu semoga diberi hidayah dan petunjuk. Sesungguhnya Allah s.w.t Maha Berkuasa mengubah hati2 hambaNya.

Doakan lah juga kpd para remaja2 kita/ibu2 muda agar mjauhkan perbuatan zina,membunuh dan membuang anak dimerata tempat... Lembutkan lah hati mrk agar menyayangi zuriatnya. lembutkan lah hati org tua agar menerima anak2 mrk yg dah tlanjur dan bimbinglah mrk kembali ke pangkal jalan. Sesungguhnya kepada ALlah jua kita bermohon agar diberi hidayah dan petunjuk. Kalo dah tersasar cpt2 kembali ke jalan yg diredhai Allah smentara masa dan peluang masih ada.

Dipandang hina dimata masyarakat ...adakah kita kembali padaNya dalam keadaan hina jua?....Jawapannya hanya akan diketahui dgn bersolat dan bacalah Al-Quaran dan buku A'Ta Zan (Jgn Bersedih). Sesungguhnya Allah Maha Pengasih Lagi Maha Pengampun...

"KepadaNya jua kita kembali"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HOT NEWS