Thursday, October 23

tafsiran mimpi

1-API….
Elemen ini melambangkan keadaan fizikal seseorang.Sekiranya kamu bermimpi
berjaya memadamkan sesuatu kebakaran ,ini menandakan kamu berhasil menangani sesuatu masalah berat atau sesuatu pekerjaan berat..

2-BUAH EPAL….
Buah epal melambangkan pekerjaan ,usaha,kuasa dan cita2 seseorg.Sekiranya kamu bermimpi melihat sebiji epal gugur ke tanah lalu mengambil buah itu dan dimakan,kamu akan memperolehi kesenangan.Ini bererti segala usaha kamu selama ini telah berhasil.

3-GIGI….
Gigi Goyang:Berkemungkinan ada ahli keluarga terdekat kamu yg akan di timpa penyakit.
Gigi Patah: Sering dikaitkan dengan kehilangan buat selama2nya.

4-BUNGA…
Dalam kehidupan sebenar,hampir semua org menghubungkan bunga dengan keindahan dan kesenangan.
Bunga2 Mekar: Bunga2 yg tumbuh mekar di taman mengingatkan kamu utk lebih menikmati kehidupan.
Bunga Layu: Bunga yg layu atau rosak dimakan ulat menandakan rasa penyesalan atau petanda bahaya.
Mengubah Bunga: Melambangkan kedudukan hubungan sosial kamu.
Sekiranya gubahan kamu itu di lihat indah maka hubungan sosial kamu berada dlm keadaan yg harmoni.Namun sekiranya gubahan itu dilihat seakan ganjil dan tidak seimbang,kamu perlu memperbaiki hubungan kamu itu.

5-BAJU…
Baju atau pakaian melambangkan penampilan peribadi kamu.Sekiranya dalam mimpi kamu itu mengenakan pakaian yg baik,ini bererti kamu puas dengan penampilan diri kamu sekarang.

6-CERMIN…
Sekianya kamu bermimpi sedang bercermin diri,ia melambangkan penilaian kamu terhadap bentuk fizikal sendiri.Jika kamu bermimpi sedang mengagumi diri sendiri dan kamu kelihatan lebih cantik dari biasa,ini menandakan kamu berasa puas dengan imej diri kamu sendiri dan begitu juga dengan pandangan org lain.Namun sekiranya kamu bermimpi sedang menggunakan alat solek,ini bermaksud kamu sedang berusaha menutupi sesuatu kesalahan diri dari pandangan org lain.

7-CINCIN…
Bermimpi memperoleh sebentuk cincin,menandakan kamu telah bersedia melangkah ke perhubungan yang lebih serius.

8-MENARI….
Menaria adalah satu aktiviti yg menyenangkan yg semestinya kamu inginkan.Menari juga melambangkan pelepasan emosi yg lama terpendam.Dalam realiti kehidupan kamu,mungkin kamu sedang merancang utk melakukan suatu kegiatan yg lain dari kebiasaan dan memilih keinginan utk menggubah gaya hidup kamu secara keseluruhan.

9-EMAS…
Bermimpi mencari emas atau menggali lombong emas menandakan keinginan bawah sedar kamu utk mencari rezeki sebanyak2nya.kamu masih belum cukup puas dengan apa yg kamu perolehi saat ini.Tingginya keyakinan diri kamu utk mencari ruang dalam kehidupan nyata ditentukan oleh keberhasilan kamu dalam mimpi itu.

10-GUNUNG…
Sebuah gunung yg hadir dlm mimpi kamu di sifatkan sebagai gambaran tentang masalah hidup yg sedang kamu alami dlm reality kehidupan kamu.Bagaimana kamu berjaya mendaki gunung tersebut atau adakah kamu mendaki dgn kesulitan atau rasa takut,ia tidak akan menjelaskan bagaimana kamu mampu mengatasi persoalan berkaitan masalah yg kamu hadapi dlm realiti kehidupan kamu itu.Namun sebaliknya,ia lebih merujuk kpd bagaimana penerimaan perasaan kamu sekiranya berjaya atau gagal dlm menyelesaikan sesuatu masalah.

*WARNA MIMPI…

1-MERAH…
Merah mewakili suasana panas,ghairah api dan kemarahan.Sekiranya warna merah yg menyelubungi mimpi kamu itu,ini bererti ada sesuatu yg sedang membuatkan kamu berasa marah,risau atau terganggu dlm kehidupan realiti kamu.Oleh krn merah juga berkaitan dgn tenaga,mimpi ini juga mampu membawa maksud bahawa kamu sedang dahagakan waktu utk berehat dan kamu telah menggunakan tenaga yg kamu miliki itu secara berlebihan.

2-OREN & KUNING….
Kedua2 warna ini adalah warna positif.Ia melambangkan sinar mentari.Mimpi yg dikuasai oleh kedua2 elemen warna ini melambangkan sikap optimis dan keceriaan dlm diri kamu.Ia juga memberi tanda agar kamu lebih bersemangat dlm mengejar cita2 kamu itu.Namun,berhati2lah bila yg muncul adalah warna kuning suram.Ini akan membawa makna,kamu berada dlm keadaan yg agak lemah.

3-BIRU…
Biru gelap menandakan kamu berada dlm keadaan yg agak tertekan,rindu akan peristiwa lalu hilangnya romantis dlm diri.Biru terang pula melambangkan perasaan senang atau ghairah menghadapi sesuatu pekerjaan baru.

4-HIJAU….
Melambangkan keserasian hubungan kamu dengan lingkungan alam dan org2 sekitar kamu.Warna hijau dlm mimpi bererti perintah utk membetulkan kembali sikap kamu dan kembali menjalin hubungan baik dgn individu yg kamu tuju itu.Cari symbol lain agar ia boleh memberi gambaran sikap yg sepertimana perlu anda tonjolkan dlm menyelesaikan perkara ini.

5-PUTIH…
Melambangkan satu helaian atau permukaan kosong yg boleh ditulis di atasnya.Kamu baru sahaja bebas dari deraan masalah dan kini telah siap memulakan sesuatu yg baru dalam hidup kamu.

1 comment:

Anonymous said...

At Last..

At last, when all th­e summer shine
Th­at warmed life's ear­ly hours is past,
Yo­ur loving fingers se­ek for mine
And h­old them close"at ­last"at last!
Not ­oft the robin comes ­to build
Its nest ­upon the leafless bo­ugh
By autumn robbed­, by winter chilled,­��"
But you, dear ­heart, you love me n­ow.

Though there are­ shadows on my brow ­
­ And furrows on my­ cheek, in truth,"­
The marks where Tim­e's remorseless plou­gh
Broke up the b­looming sward of You­th,"
Though fled is­ every girlish grace­
Might win or hol­d a lover's vow,
Des­pite my sad and fade­d face,
And darke­ned heart, you love ­me now!

I count no m­ore my wasted tears;­
They left no ech­o of their fall;
I m­ourn no more my lone­some years;
This ­blessed hour atones ­for all.
I fear not ­all that Time or Fat­e
May bring to bu­rden heart or brow,"
Strong in the love­ that came so late, ­
­ Our souls shall k­eep it always now!



Elizabeth Akers Allen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
HOT NEWS